SmartMax

SmartGames Atlantis Escape

€14,99
SG442
Op voorraad (10)

Productomschrijving

Genomineerd voor speelgoed van het jaar 2019!

Ontsnap... voor het te laat is! Kan jij vluchten van Atlantis voordat deze mythische stad voor eeuwig onderwater verdwijnt? Zoek de kortste weg van bij de hoogste toren tot aan de haven, waar een schip op jou ligt te wachten om je in veiligheid te brengen. Hoeveel treden nog voor je er bent? Zal je er nog op tijd geraken? Atlantis Escape is een compact puzzelspel voor kinderen vanaf 7 jaar met 60 3D-opdrachten, handig om overal mee te nemen.

De mening van de jury:
Puzzel je een weg naar buiten met dit deksels uitdagende spel. Kun jij ontsnappen uit de zinkende stad? Heel leuk met spelstukken als trappen en tunnels om de overkant te bereiken.

Toelichting ontwikkelingspsycholoog:
Atlantis Escape is een drie-dimensionele smart game waarbij vanaf een hoge toren een weg moet worden gebaand naar de uitgang over gebouwen, trappen en door poorten. Er zijn 60 opdrachten van oplopende moeilijkheidsgraad, zodat een kind makkelijk kan instappen en spelenderwijs zijn/haar vaardigheid kan verbeteren. De opdrachten staan in een boekje en laten steeds de beginposities zien van de toren en de uitgang. Als een kind er niet uit komt, dan zijn de unieke oplossingen ook in het boekje terug te vinden. Het solitaire spel bevordert ruimtelijk denken, probleemoplossend vermogen, planning en flexibel denken, volgehouden aandacht en doorzettingsvermogen. Kan ook helpen om kinderen te leren om zich in hun eentje te vermaken.

Spelregels
1: Plaats de toren op het spelbord zoals aangeduid in de opdracht. Let erop dat de toren in
de juiste oriëntatie staat!
Je mag enkel de puzzelstukken met trappen gebruiken die bovenaan de opdracht afgebeeld
staan. Leg de andere puzzelstukken opzij. Hoe moeilijker de opdracht, hoe meer
puzzelstukken je nodig hebt.
2: Gebruik de puzzelstukken met trappen om een weg te maken vanaf de deur van de hoge
toren tot aan de trappen aan rand van het spelbord:
- De weg kan van één vierkantje naar elk naastliggend vierkant lopen dat zich op
- dezelfde verdieping bevindt. De weg loopt nooit diagonaal.
- Je kan van verdieping veranderen door een trap te gebruiken. Je kan een trap enkel
- op of af via de vierkanten die zich recht voor of achter de trap bevinden. Je kan dus
nooit via de zijkanten een trap betreden!
- In moeilijke opdrachten zal je puzzelstukken met trappen moeten stapelen. Elk
- puzzelstuk bestaat uit 6 vierkantjes. Je mag een puzzelstuk enkel bovenop andere
puzzelstukken plaatsen, wanneer elk van deze 6 vierkantjes ondersteund worden
door vierkantjes van andere puzzelstukken. De ondersteunende vierkantjes kunnen
vol zijn, bestaan uit gangen, trappen of een tunnel. Puzzelstukken die niet volledig
ondersteund worden, zijn dus niet toegelaten. Het maakt daarbij niet uit hoe stabiel
je constructie is.
- Sommige puzzelstukken hebben een tunnel. Je kan daar zowel overheen als
- doorheen lopen.
- De weg kan zowel vertrekken van bij het vierkant op de derde verdieping (voor de
- deur van de toren) als bij het vierkant op de tweede verdieping onderaan de trap die
naar de toren leidt. Een verbinding met het vierkant op de eerste verdieping
onderaan de toren, levert echter geen oplossing op, omdat er van bij dit vierkant
geen trappen naar boven gaan.
3) Er is maar 1 oplossing, die je achteraan in het boekje kan terugvinden.

Specificaties

SG442
5414301522058
Vanaf 8 jaar
-
-
-
Nee

Gerelateerde producten